MusicTOurEars

Sunday 10 February 2013

Angin Disember....(Bab7)

Ahmad Hakimi Bin Azlan...Dimata kasarku die seorang lelaki biasa yang berfikiran terbuka dan simple.Mesra dan diesenangi rakan-rakannye.Aku biasa bergaul dan berkawan dengan orang macamni jadi aku mesti bole kenal rapat dengan die.Aku melihatnya dari jauh seperti biase sambil merakam sekeliling dalam dewan.Die memandangku dan melangkag kearahku.Aku menahan nafas dan berpura-pura tenang,"die dah mai dahhh.."kateku sendirian.Die mengangkat kameranya dan.."Senyum..."katanye kepadaku.Aku terus senyum dan peace kearah kameranya.Hakimi senyum semula selepas melihat skrin kameranya dan berlalu ke tempat rakan-rakanya sedang duduk lalu menunjukkan sesuatu kepada mereka."Mesti tunjuk gambar aku tadi..segannye.."aku menggaru kepala dan berlagak seperti tiada ape yang berlaku.

Petang itu aku di dewan makan membantu seperti biase.Aku sedang mengangkat pinggan kotor apabila Hakimi menegurku.Aku memandang kearahnya dan mengangkat kening dan die seolah memahami terus berkata"Awak malam ni ada pergi tengok pameran dekat belakang dewan tak?" aku memegang pinggan kotor dalam tanganku,"pergi kot..kenapa ye?"soalku semula.Dia mengangguk dan menyambung semula perbualan kami,"kalau macamtu jumpe dekat sane la ye"Kate-katenye hampir membuat pinggan dalam tanganku terlepas.Aku menelan airku dan senyum nipis lantas menganggukan kepala tanda setuju.Aku berlalu dari situ sambil membawa pinggan ke dapur dan berjumpa dengan Suraya serta Najwa.Muke terkejutku mengundang kerutan kepada kening mereka,"Dia ni kan,suke betul buat ekspresi muke tah ape-ape." Bebel Najwa kepadaku."Hakimi ajak aku jumpe die kat pameran malam ni."dan sekarang giliran mereka pula tercengang.Tidak disangka,lelaki bernama Hakimi ini penuh dengan kejutan dan aku terfikir apekah kejutan yang bakal die tunjukkan dalam aku cuba mengenalinya.

Selepas selesai tugas pada malam itu,aku segera menyelinap keluar takut dilihat oleh peyelia kami.Aku menunggunye sambil mendengar lagu di MP4.Aku memang tak boleh berenggang dengan muzikku.Dari jauh aku nampak sekumpulan pelajar sedang berjalan die jambatan dan segera aku mengenali susuk tubuh Hakimi antare mereka.Dia terlihat ak dan melambai kepadaku dan aku berdiri dan melambai kembali sambil menunggu mereka tibe.Hatiku berdebar memikirkan ape bakal terjadi malam ini.Hakimi berdiri dihadapanku dengan baju warna hitam dan seluar sukan serta topi yang tidak pernah tanggal dari kepalanya.Seperti biasa die berjaya membuat jantungku terhenti seketika,"Hai.."kateku sambil berjalan disebelahnya."Soryla kalau awak tunggu lame.ni nak panggil name penuh ke?" Aku menjawab dengan pantas"Nad,panggil Nad pun xpe..tak lame mane la tunggu pun..thanks sebab ajak jalan malam ni."Aku berbasa basi untuk mengelak keadaan terlalu kekok..Ariff dan Shah sama-sama senyum nakal kepada kami sambil menjerit"Untunglah ada orang teman jalan malam..".Aku tertunduk segan dengan usikan mereka.Kami berjalan dan berbual dengan rancak.Dia memang seorang yang mesra dan senang bawa bergurau.Tapi die sangat menjaga percakapannye membuatkan aku meragui tanggapan aku tentang die.Adakah Hakimi seorang lelaki yang baru untuk aku kenal dan fahami?"hmm..interesting."detik hatiku setelah melihat peribadinye yang sebenar dihadapnku.Kami kemudian jalan di gerai makanan ingin membeli air,dan dalam perjalanan itu aku bertembung dengan pengarah serta ketua warden ku...pucat muke aku kerana terkejut.....
(Bersambung)

Xoxo~

No comments:

Post a Comment